donderdag 22 augustus 2013

Onderwijsmodel: CanMEDS stage-toetsmodel

Dit blogbericht toont u, door op de onderstaande link te klikken, wat de inhoud is van mijn onderwijsmodel.

https://www.dropbox.com/s/6dr2x1kqt6kx8ve/Innovatieontwerp%20stage%20beoordelingsproces%20opleiding%20fysiotherapie.docx  

De studenten worden op deze competenties en rollen beoordeeld tijdens hun stages. Dit gebeurt formatief, door dat de student feedback ontvangt op zijn handelen, maar aan het eind van elke stageperiode ook summatief. Op deze wijze krijgt hij drie keer een cijfer tijdens de stages. Het laatste cijfer is de garantie op het behaald hebben van het eindniveau van de opleiding, namelijk het niveau van een beginnend beroepsbeoefenaar.

Het niveau van functioneren wordt in een excelbestand gescoord, en door de ingevoerde functies in het bestand automatisch in een grafiek getoond.

Deze grafieken worden met een rekenfunctie vertaald naar een cijfer voor de stage. Dat beoordelingscijfer wordt door de stagedocent, tezamen met het cijfer voor het stageverslag (zie wederom P2), gebruikt voor het uiteindelijke stagecijfer dat in de resultatenlijst van de student wordt ingevoerd.
Het werkende excelbestand is op het moment van dit schrijven nog niet gereed. Desondanks kan ik met figuren tonen hoe het gaat worden, maar de ict-vormgeving en de excelfuncties worden momenteel nog verder ontwikkeld door deskundigen.

Voor de opdracht van L&I in dit blog is dat echter niet belemmerend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten